12 apr. 2017

Säkerheten främst

En fin härva från Norah George Yarns i England har legat på min garnhylla ett litet tag.
Färgen heter Moaning Myrtle och är grå och vit med rosa stänk lite här och där. Jag har letat efter ett passande mönster ett tag och idag dök det upp ett mönster på Ravelry som heter Exilir shawl och det passade perfekt. Mönstret är gratis bara idag så jag laddade ner det direkt och la upp de första maskorna. 
Efter en liten rätstickad snibb så kommer det ett spetsparti men där tog det stopp för mig. Mönstret stämmer inte och det finns ingen rättelse eller några kommentarer om att fler haft problem med mönstret ännu. Nackdelen med att vara snabb och en av de första på bollen är att det kan bli fel både en, två och tre gånger. Jag har mailat designern och hoppas jag får svar så jag kan fortsätta. Garnet är i alla fall ljuvligt.

Edit: Jag har redan fått svar och det var enkelt att fixa felet. Bara att fortsätta sticka!
Ljuvliga är också Minervas söta tassar. Hon kröp ihop intill mig när jag stickade.

Luna har varit ute nästan hela dagen. Hon hade spaningstjänst.
När sopbilen kommer är det bäst att spana på långt håll. Säkerheten främst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar