13 apr. 2017

Höghöjdsträning

Jag hade tänkt sticka Apple blossom socks den här påskhelgen men Elixir-sjalen är som ett gift.
Bara ett varv till, bara den här sektionen också, en till... Ja så där håller det på. 
Det är väldigt fina maskor vid hålraderna. De stickas på ett sätt som jag inte testat tidigare.

Skärtorsdagen har bjudit på sol, starka vindar och ett blommande mandelträd. 
En äggstra rolig duk ligger på bordet i sommarrummet och väntar på påskaftonens galej. Jag sydde den för några år sedan och den är nog oanvänd tror jag. Tills nu. 
Våra katter far inte till Blåkulla idag. Luna spanar åt ett helt annat håll och 
Morris har visserligen haft höghöjdsträning men stannar hemma ändå.
Han är knasig den där katten, älskar att sitta på sonens axel som en papegoja.
Nu ska jag sticka några varv till så kanske jag hinner börja på sockorna innan påskhelgen är slut.

2 kommentarer:

  1. Förstår fullständigt att du fortsätter att sticka, en sådan vacker sjal det blir. Ha en underbar Påsk.

    SvaraRadera
  2. Attans att ag missade mönstret när det var gratis. Har letat efter mönster med den formen.
    Nyss när jag kollade mönstret på ravelry så kostade det 5 dollar, när jag kollade igen en liten stund senare så kostade det 6,25 dollar..... har jag råd att vänta längre? ;)
    Glad påsk och massa vårkramar! / Sofia

    SvaraRadera