17 apr. 2017

Finfin helg

En påskhelg går så fort, särskilt som barn och vänner varit här och tiden rusat fram. Nu är huset tomt och tyst och om någon dag eller så plockas det gula påskpyntet ner i sin låda för att stanna där till nästa år.
Ännu några dagar blommar de vackra gula tulpanerna. 
Batteriet i det lilla ljuset i ägget lyser upp ännu några timmar. 
Kärringarna vinkar snart farväl.
Blå Jungfrun stannar som väl är på sin plats. Det känns tryggt att ha henne att vila ögonen på. Idag omger hon sig med det blåaste av hav.

Elixirsjalen är helt klar och ligger på tork. 
Jag har stickat första delen i Järbos Vårtecken knit-a-long 
och det jag trodde jag skulle sticka i påskhelgen, Apple blossom socks, är påbörjade. 
En finfin helg helt enkelt.

1 kommentar:

  1. Ojoj vad fint du gör. Hur hinner du? Jag är pensionär men inte hinner jag så mycket. Kram Elisabet i Järfälla

    SvaraRadera