19 apr. 2017

Vårelixir

När aprilvädret bjuder på både kyla och snöfall kan det vara bra att ta till ett vårelixir.
Mitt vårelixir är sjalen Elixir designad av Kelly McClure. Mönstret, som är på engelska, finns att köpa på Ravelry.
Min sjal är stickad i merinogarn från Norah George Yarns i färgen Moaning Myrtle (sjalkroppen, 100 gram) och en liten 20 gramshärva från ett miniset i färgen LoveLoveLove (spetsbården). Sjalen är stickad på sticka 3,5 mm. 
Jag förlängde mönstret något för jag ville använda hela Moaning Myrtle-härvan. 
Det blev en lång och härlig sjal att sno flera varv runt halsen eller att bära över axlarna. 
Sjal och blommande mandelträd, vilken fin kombination! 
Ett enkelt och fint mönster. 
Jag försöker njuta av våren varje dag och särskilt njuta av mandelträdets blommor. 
Snart ligger de vita små bladen på marken men de har glädjer mig varje dag tills dess.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar