30 maj 2007

Dagens spaning

Jag är helt omodern! Ja, så måste det vara. Jag har just tagit en promenad till affären, och den promenaden tar ca 15 minuter, enkel resa så att säga. Jag vet inte hur många villor man hinner passera på 15 minuter, men det är ganska många i alla fall. Jag har aldrig tänkt på det förut, men idag såg jag det så tydligt: Det ska vara vitt i fönstret! Vita höga smala blomkrukor, vita ganska höga och smala lampskärmar, vita amplar, vita gardiner och till och med vita orkidéer! I flera villor som jag gick förbi var ALLA fönster i samma hus utrustade på det sättet! Hm... När blev det inne? Eller är det möjligen en lokal fluga i mina kvarter? Har du gjort samma spaning? Synd att jag inte hade kameran med mig... VITT gäller alltså.

Och så är jag lite bekymrad... Nu blommar kaprifol. pioner, nyponrosor och en massa andra blommor. Syrener, liljekonvaljer och gullvivor är helt överblommade - och det är INTE ENS JUNI!!!! Ska det bli några som helst blommor kvar till juni, juli och augusti? Jag är som sagt bekymrad...

För övrigt så har jag gjort ett kort idag! Scrappat ett kort alltså. Lite stolt är jag allt, för jag är knappast någon kortmakare egentligen. Jag har tänkt göra ett par kort till, så då kommer det bilder (om korten blir bra alltså). Men jag har inte sytt något - vare sig på gammalt eller nytt. Allt har sin tid heter det ju - eller hur?!  :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar