9 apr. 2017

Omtanke som värmer

Vilken vårdag vi haft idag! Sol och 18 grader varmt i vår lilla del av världen. Det känns nästan overkligt. Som om all omtanke faktiskt värmer upp Sverige en smula.

Jag har ägnat en liten stund till att spänna ut tyg och vadd så det är klart för att nålas ihop till ett täcke. 
Det stora bordet i sommarrummet är perfekt att spänna upp saker på (fast det försvårar när man vill sitta där och fika). 
Jag får kanske skynda mig att nåla samman täcket så vi kan använda bordet till det det är avsett för.

Jag har inte gjort några stordåd vid symaskinen den här helgen heller men den här avslutningskanten är faktiskt fastsydd på sitt täcke.
Så skönt!

Några av de omplanterade pelargonerna tackar mig genom att blomma med späda blommor. 
Fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar