29 apr. 2017

Kon-cen-tra-tion

Att kunna fokusera på en enda sak är inte självklart. Det finns mycket som kan störa förmågan att koncentrera sig, både yttre och inte saker. Jag har perioder när det känns omöjligt att fokusera därför att hjärnan inte vill eller kan men de senaste dagarna har just det inte varit något problem. Däremot har jag en mage som inte varit särskilt glad åt något alls jag stoppat i den. Det är sannerligen tröttsamt att ha en orolig mage och jag är trött på blåbärssoppa, vitt bröd och bananer. Ser jag det från den ljusa sidan har jag suttit stilla ovanligt mycket och därmed också haft gott om sticktid och min variant av Pavementtröjan har just lämnat stickorna.

Den är uppsköljd och ska få ligga ner och torka men jag hängde den på en galge för att ta ett par bilder. 
Tröjan är rödare än bilderna visar, vissa färger, som rött, är så svåra att återge på bild.

Originalmönstret har en helt slätstickad kropp som avslutas med en rätstickad kant. Jag gjorde min tröja lite längre än originalet, använde olika röda färger och stickade ett spetsmönster längst ner.
Nu ska jag virka på min restgarnsfilt i väntan på en gladare mage. Har ni några superbra husmorstips så skriv gärna en kommentar!

2 kommentarer:

  1. Surkål är kanon för magen och immunförsvaret 😊

    SvaraRadera
    Svar
    1. Surkål, hm...det måste jag nog fundera på! :D

      Radera