30 apr. 2017

Tack april!

Det är aprils sista dag och vintern är rent formellt slut och våren på gång och jag kan stryka ännu några saker från listan av pågående projekt.

Restgarnsfilten är klar! Jag har några idéer om hur jag ska fotografera den men det kräver annat väder än det vi har idag så det får anstå några dagar.
Jag har inte mätt hur stor eller tung den blev men all info kommer så småningom. 

Och hela min elefanthjord är nu ihopsydd och uppstoppad med vadd.
Sju stycken, ja så många blev det. 
Mönstret är lätt och roligt och finns på EmlanSemlans kreativa lilla blogg, en blogg som tyvärr inte är aktiv längre men där finns flera roliga mönster. 
Min lilla hjord är virkad i Catania på virknål 2,5 mm. 
De har trampat runt på lite olika ställen här hemma men nu tror jag de hittat sin plats, på spiselkransen. Möjligen spetsar de in sig på att få första parkett vid majbrasan ikväll.

I dagboken ritade jag sprakande flammor och späda björklöv samtidigt som jag nynnande på Vintern rasat ut. Maken nynnande på En elefant balanserade... 
Trevlig Valborg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar