3 apr. 2017

Jobbrotation

Efter flera dagars långsam omplantering av våra krukväxter plockade jag igår undan jord, lecakulor och krukor (för att bara en kort stund senare hitta ett par växter till som skriker efter omplantering). Nu har vi sticklingar av flera sorter som inte får plats på fönsterbrädorna men visst är det en fin inredningsdetalj att ha grupper med sticklingar lite här och där i huset? 
Frågan är om de får tillräckligt med ljus men jag får väl helt enkelt flytta runt och byta plats på krukorna allt eftersom. Jobbrotation på ett nytt sätt.
'
I eftermiddags kunde vi se dimman välla in från havet. 
Det är lite mäktigt när dimman rullar fram över havet och in över land. 
Till slut var vi helt omslutna och kunde inte se landtungan på andra sidan viken. 
Vi såg inte mycket annat heller, bara de närmaste träden.

Jag stickar på ett spännande projekt i en spännande form. 
Det är så kul med nya fiffiga lösningar som jag inte sett förut. Mmm!

1 kommentar:

  1. Jag gillar verkligen hur du tänker kring rotation av dina växter:)

    SvaraRadera