11 apr. 2017

Hexagoner och äppelblommor

Det händer inte så ofta men ibland får jag för mig att jag ska sy lite för hand. Jag har köpt en hexagonstans, Fiskars 50 mm, och med hjälp av den och pärmarna på en katalog tryckte jag ut en bunt hexagoner.
Jag har en burk med tygrutor som är lagom stora så det var bara att sätta igång. 
Än så länge har jag bara tråcklat fast tyg på pappmallar och inte sytt ihop några hexagoner. Jag vill ha en liten hög med tråcklade delar innan jag börjar sy samman. Kanske köper jag ett limstift och limmar fast tyget i stället för att tråckla men just nu kändes det roligt att just tråckla. Lusten får styra.

Jag fick finpost idag.
I ett sött och väldoftande paket kom det sockgarnskit jag beställt från England. 
Förutom mönstret Apple blossom socks av Helen Stewart och det fina garnet från Hedgerow yarns så fanns det med en tygpåse med en liten igelkott på, en lavendelpåse, en tepåse, en liten klädnypa och en stickmarkör. Vilket lyxpaket! 
Påskstickningen blir äppelblomssockor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar