18 feb. 2015

Ordning i ledet

Ibland är det ordning och reda på våra katter. Inte några långa stunder men, som sagt, ibland.
Lille Morris har snart vuxit om sina storasyrror fast han kommer alltid att vara lillebror.
Lugna fina Minerva har tagit på sig uppfostringsansvaret.
De har alla sina speciella roller och det är så roligt att betrakta dem.
Efter jobbet gick jag drygt 4 km idag och det var så skönt att kunna gå på barmark utan halkrisk igen.
Det har varit en grå dag men morgonen var allt annat än grå.
Hela viken var rosa!
Även idag så har jag botaniserat bland foton på saker jag sytt. Det är så kul att hitta bilder på sådant jag glömt bort, speciellt på sådant som inte längre finns kvar hos mig.
En liten bonadsbonanza kommer här.




Ikväll har jag maskat av sjalen som jag stickat av gröngölingsgarnet, en Hitchhiker. 
En uppsköljning, lätt blockning och sedan är den redo för några dagsljusbilder. Ikväll får det duga med en tråkig lampljusbild.
Dags att virka ihop ännu en nioruta kanske?



1 kommentar: