21 feb. 2015

Utanför zonen

Att gå utanför sin komfortzon kan vara både ansträngande och otroligt lärorikt och idag har jag varit på mitt livs första spinnträff vilket varit en bra bit utanför min zon. Så roligt! Jag har lyssnat och tittat och lärt mig massor.
Ett 25-tal spinnerskor med rockar av alla de sorter.
Moderna rockar och 
ännu mer moderna som en e-spinner. Hur ska man veta vad som passar en själv bäst? Jag blir nästan yr.

Jag hade med sländan som jag redan spunnit ganska mycket på men 
efter en ganska kort stund tappade jag den i golvet och den gick i tusen bitar, eller i alla fall för många bitar för att kunna fortsätta spinna. 
Morr! Det gick ju inte för sig att deppa för det och nu fick jag ju ett perfekt tillfälle att tvinna det jag spunnit till tvåtrådigt garn.
Det är inte särskilt jämnt men jag är väldigt stolt över mina 80 meter turkost garn. Kanske kan det bli något av det, ett par muddar till exempel. Den lilla härvan med ljust garn är spunnen på e-spinnern som jag fick testa.

Med mig hem hade jag både ett fiber-paket och sockgarner som Manduzana färgat. 
I morgon ska jag försöka få fart på min spinnrock!

3 kommentarer:

  1. Vad mysigt det ser ut när ni spinner på spinnrockarna. Å vad fint du kan teckna.

    SvaraRadera
  2. Nej så trist att din slända gick sönder! Och jag missade att det hände. (var visst lite introvert igår) :o
    Jag hade ju en med mig som jag inte klarar att spinna på. Du hade ju kunnat övertagit den!

    SvaraRadera
  3. Det var så fint att få se dig igen! Du fantastiska människa! Kram

    SvaraRadera