2 feb. 2015

Ny vecka

Man kan börja en ny vecka på många sätt. Jag börjar den med en ny stickning,
och nytt garn.
En härva gröngöling från duktiga färgaren Moods of colors. Därifrån är också de fina stickmarkörerna
För övrigt så fortsätter jag på den inslagna linjen och fortsätter gå en sväng när jag kommer hem från jobbet. 
Det är lite spännande att gå ut på bryggorna. Ska de hålla? Hittills har de gjort det men jag har inte gått ut på de som sett mest illa åtgångna ut. Hamna i vattnet vill jag inte. 
Jag tittar däremot gärna ut över vattnet. Idag var det segt, så där som det är innan det blir is. 
Fridfullt och stress- och blodtryckssänkande. 
Någon gång tänker jag att jag ska försöka iaktta effektera av promenaderna. 
Redan nu kan jag konstatera att de gör mig på gott humör.



4 kommentarer:

  1. anette, vilken ursnygg mössa/hatt du har på dig, har du sytt den??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad snällt av dig att tro att jag sytt den men den är köpt :) Jag gillar mössor som är roliga och brukar köpa en om året eller så.

      Radera
  2. Ann-Katrin Gustavsson3 februari 2015 kl. 15:30

    Jag har följt din blogg ett tag och tycker det är så trevligt att kika in hos dig varje dag:-).
    Får inspiration till både stickning och att komma igång med mina promenader.
    Önskar dig allt gott!
    Mvh Anki

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Det är så roligt att ha läsare som återkommer! Lycka till med både stickningar och promenader - livets nödvändigheter :)

      Radera