26 feb. 2015

Naturinspiration

Tänk att det finns så mycket vackert och fascinerande att titta på i naturen! Som en sten med de mest intrikata mönster på.
Några annorlunda kvistar fångade min uppmärksamhet. Det sträckte sig mot den skymningsblå himlen och 
jag var tvungen att titta närmare på dem. 
På varje kvist satt flera små spröt, alla fulla av små prickar. 
Jag fick genast lust att rita dem och när jag kom hem gjorde jag en egen variant av de annorlunda kvistarna. 
Någon som vet vad det är för något? Det skulle vara kul att veta.

För övrigt har jag tusen och en idéer om nya stickprojekt så nu stickar jag så fort jag kan på Petter-sockorna så jag kan börja på något nytt.
Jag kan inte bli klar fort nog.

2 kommentarer:

  1. är det någon sorts lav på stenen tro, fint i alla fall, kvistarna vet jag inget om, men dom blev finare när du tecknande dom, vad du kan anette

    SvaraRadera
  2. Tror att kvistarna kommer från lärkträdet..
    Följt din blogg nu en längre tid o njuter av vackra bilder+-dina fantastiska skapelser du gör med dina händer ..stor kram nu är snart februari slut o vi går in i mars snart.Lotta

    SvaraRadera