25 feb. 2015

Guld!

Jag är inte särskilt sportintresserad men visst hade det varit roligt att vara hemma och titta på tv när både Kalla och Olsson kämpat sig till guldmedaljer i VM. I stället har jag jobbat och inte haft tid att ägna en tanke åt skidåkarna. Tur att de kan åka även utan att jag tänker på dem. Jag hoppas på fler fina placeringar och kanske kan det bli det om jag låter bli att titta?

Min egen kämpainsats håller sig till promenader runt ön där jag bor. Idag var det härligt vårigt med sol och mycket fågelsång. 
Den här bilden, med trollhasselhängen och blå himmel la jag ut på Instagram under eftermiddagen.
Jag fick en fråga från Max Sohl Stjernberg på Expressen om Expressen får använda bilden, och visst, har man lagt ut en bild på nätet så kan vad som helst hända med den och får man en fråga innan så är det sjysst. Om du läser Expressen och ser min bild där får du gärna lämna en kommentar här. Det vore roligt! Själv läser jag sällan eller aldrig kvällspressen (om den räknas som kvällpress längre?).

Nu när jag väl fått igång spinnrocken så tänker jag att det är bäst att hålla farten uppe. En liten stund då och då och till slut ska jag nog få kläm på det. 
Det går onekligen mycket fortare än att spinna på slända. Båda sätten har sin tjusning och det ena utesluter inte det andra. 
Jag övar ju inte bara på att spinna, jag övar på flerfärgsstickning också. Jag tycker att det blir lite jämnare för varje varv. 
Eller så är det bara önsketänkande. 
Luna, min lilla kompis, undrar när jag ska sticka något till henne.
Jag tror hon vill ha en egen filt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar