15 feb. 2015

Sportlovseran är över

Ännu en vecka går mot sitt slut och i morgon börjar sportlovet för skolbarnen här omkring. För första gången på 16 år så har vi inget sportlovsledigt barn. En ny fas börjar väl nu då fast lite konstigt känns det.
Eftersom vi inte har något sportlov att se fram emot så får vi se fram emot andra saker. Blåsippor och
vitsippor till exempel. 
Snart är de här igen!
Tills dess stickar jag på min våriga Hitchhiker-sjal. 

Smulan, mamman till våra tre katter, har jag gosat med så mycket jag kunnat i helgen
men nu är jag hemma hos de tre ungarna igen. 
Ingen av dem är riktigt lik sin mamma men samtidigt så är släktdragen tydliga. Fina katter, allesammans. Katter kanske behöver sportlov förresten, eller kattmattar.

1 kommentar:

  1. Sportlov det var länge sedan jag hade, men om någon vecka har min son sitt näst sista. Säger då det vad stora de små pluttarna har blivit.
    Härlig din stickning ser ut, god fortsättning med den

    SvaraRadera