4 feb. 2015

Spår i snön

Plötsligt blev det vinter även hos oss. På bara nån timme kom det 15 cm snö. Inte så mycket men tillräckligt för att jag fick pulsa in när jag kom hem och börja med att skotta. Jag klagar verkligen inte för vi har haft så lite snö i vinter och jag gillar ju när världen blir vit.
Vägarna var inte plogade men det gick bra att gå en sväng i bilspåren. 
En dramatisk himmel över vår lilla vik. 
I soffhörnet har jag hjälp. Morris lade sig till rätta över min stick-påse, som om han ville säga "Jag har koll på garnet matte så ingen tar det". Möjligen tyckte han att garnet var hans, han gillar ju ullgarn han också. 
Två ränder till på Willow-kragen blev det ändå, trots att Morris vaktade garnet. 
Fyra ränder kvar eller kanske sex. Jag får se hur långt garnet räcker.

2 kommentarer: