6 feb. 2015

Krag-drag

En del saker bara vill bli bra, som till exempel min Willow-halskrage i tre nystan DK weight från Moods of colors
Den är lättstickad, går snabbt att göra och faller så snyggt! 
Den ser ganska trist ut när man stickar den men den blir något helt annat när man trär den över huvudet.
Jag tror inte det här är den sista Willow jag gör. 
Det var så roligt att sy igår så jag fortsatte idag, på samma spår.
Det låg lite småbitar framme sedan jag sydde burskynke till Lily så det var så lätt att göra en tygkorg till. 
Ibland är det verkligen bra att ha ett litet lager av allt möjligt hemma; tyger, vadd och knappar. 
Det blev en promenad idag igen, med broddar för isen är kompakt på vägarna här omkring.
Himlen var som havets botten.
Jag vågade mig en bit ut på den här bryggan men det knakade ganska rejält.
Fantastiskt!


3 kommentarer:

  1. Du har rätt den är snyggare på dig än på'backen' då är den pkatt som en pannkaka.

    SvaraRadera
  2. Mycket snygg krage! Bryggan och himlen har nästan samma mönster.

    SvaraRadera