24 feb. 2015

På snabba fötter

När jag varit riktigt stressad så kan jag inte slappna av. Även om det jag behöver mest är vila så brinner det i hela kroppen och jag kan inte ens sitta still. Det enda jag kan göra är att anstränga mig ännu mer. Det är inte bra, inte bra alls, men jag försöker göra det bästa av det så när jag inte kunde ta det lugnt i eftermiddags så var det bara att snöra på skorna och gå. Gå fort till kroppen inte orkade gå fort längre. 
Det började mörkna men var ännu skymningsblått och när stegen äntligen saktade in så kunde jag bara njuta av utsikten. 


Rosacearöda kinder men äntligen lite lugn. 
Andas in, andas ut. Allt som behövs. 
När jag kom in sjönk jag ner i soffan och fortsatte sticka på Pettersockan. 
Den första är klar och jag är så nöjd! 
Ett riktigt fint mönster (som dessutom är gratis på Ravelry!) och garnet från Manduzana är fantastiskt. 

2 kommentarer:

  1. Vilka fina sockor det blir!
    kram

    SvaraRadera
  2. sockan är jättefin, för mig skulle det bara bli en, har svårt för sockor

    SvaraRadera