8 feb. 2015

Gör om gör rätt

Med tanke på att jag vaknade tidigt i morse med migrän som gjorde det näst intill omöjligt att röra mig så har dagen utvecklats riktigt bra. Ofta blir jag däven och dåsig i upp till ett dygn efteråt men idag kändes det helt okej efter ett par timmar vilket gjorde att jag kunnat greja lite. 
Stickväskan är klar. Enklaste modellen men blixtlås och avsydda hörn i botten. 
Jag har inte frihandsquiltat på evigheter men det gick som en dans. Till och med det broderade fåret blev lite ulligare och gulligare. 
Några pärlor på dragkedjekläppen fick bli pricken över i. 
På stickfronten så har jag gått från en nästan färdig kropp
till en påbörjad halsringning. Det går väldigt mycket fortare att repa upp än att sticka.
Som vanligt blir jag så sur på mig själv att jag inte avbryter en stickning med en gång när jag känner att det inte blir som jag vill ha det. Jag har för många planerade stickningar för att sticka om varje arbete nästan två gånger. Jag skyller på migränen den här gången... men det kommer säkert hända igen. Nu gör jag ett nytt försök på koftan Siri, den här gången med tunnare stickor.
Ute har det varit vacker vintersol med väldigt blåsigt. 
Blåsigt och halt. Broddarna är min bästa prommisvän just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar