13 sep. 2014

Det ständiga väljandet

Planen för dagen var att ta tag i något vi skjutit på länge.
För mycket konst i för många stilar till för få väggar och det som ryms på bilden är inte riktigt allt. Nej, de står kvar i soffan en natt till. Kanske får vi upp några på väggarna i morgon, om vi kan bestämma oss. Det är svårt när man måste välja och välja bort men det är helt nödvändigt. 

Det är inte bara konsten som är svår att välja. Under några veckor har vi haft två köksbord med tillhörande stolar. Nu har jag, för det är jag som tvekat, till slut bestämt mig men det andra bordet står fortfarande kvar. Vilken tur! För just idag så behövdes två köksbord.
Medvind är jättelång trots att den vägen mindre än 100 gram.
Min plan var att ha den själv men nu tvekar jag för rött nära mitt rosacearöda ansikte är inte världens mest lyckade kombination.
Softar man bilden lite så ser det helt okej ut men verkligheten är ju inte det minsta soft... Nej, den får värma någon annans hals - och jag stickar en ny till mig. Win-win liksom. Just den här modellen tror jag passar jättebra runt en kill-hals och kanske hittar jag en som vill ha en lång röd halsduk.
På tal om att välja färger som passar en själv så har vi katter med otroligt bra färgsinne.
Grå katt sover bäst på grå fotpall 
och den beigeröda hittade en perfekt matchande kudde att lägga sig bredvid. Vilka brudar!
Att flytta är ett evigt organiserande så dagens ruta är organiserad.
I morgon måste vi ta hand om tavlorna!

1 kommentar:

  1. Att sova på saken brukar göra susen.
    Kattor de lever sitt eget liv, men goa för det.
    Må så gott

    SvaraRadera