25 sep. 2014

Berg- och dalbana

Nog är livet som en berg- och dalbana. I morse väntade uppgifter som jag inte visste hur jag skulle lösa men på något sätt löste jag dem.
 Koftan för dagen blev min långa sköna Offe som VisaLisa gjort mönstret till. Ett koftmönster jag verkligen vill rekommendera!
På en kort promenad i eftermiddags såg jag den här lilla blommande glädjespridaren. Den inspirerade till dagens ruta.
 I ett försök att lugna brokiga bråkande tankar började jag ett nytt stickprojekt. Just det, ett nytt! De bara hoppar på mig...

Det är små tofflor. Mönstret heter Nettle Essence och finns på både svenska och engelska och är gjort av Monica Hellberg.

Otrolig rolig stickning och ett väldigt bra och välskrivet mönster. Garnet är gjort av ull och nässlor! Inte stickigt som man skulle kunna tro utan mjukt och skönt. Barfotasäsongen kanske snart får se sig besegrad?

1 kommentar: