5 sep. 2014

Koll på läget

Okej, jag är lite blek om nosen. Kanske var jag lite överoptimistisk igår, men hellre det än tvärt om för vem blir glad av ta ut dåliga saker i förskott?
Så skönt att det är helg! Och sommarvarmt! Det värmer på mer än ett sätt.
Igår kväll var viken alldeles gyllene, vilket den inte varit på flera veckor. Eller är det så att jag helt enkelt missat det? Tror inte det, för fortfarande trollbinder havet mig och jag titta ofta ut mot horisonten.
Efter jobbet idag så började jag på ett nytt projekt, som om jag inte hade projekt nog, och den här gången är det en teststickning av ett mönster.
Massor av räta maskor i Supersoft. Fint som snus. Fast vad är det som är fint med snus egentligen? Inte mycket som jag kan komma på. Oavsett så tycker jag om stickningen och jag tror att det här är det perfekta mönstret för en vän som har lite dåligt sticksjälvförtroende.
Bredvid mig i soffan ligger min garnkontrollant. 
Det ser ut som om hon sover men jag lovar, hon har stenkoll! 

2 kommentarer:

  1. Visst är ' kontrollanter' bra att ha.
    Lycka till med alla dina projekt.
    Må så gott

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just den här kontrollanten har bitit av mitt garn vid ett par tillfällen och tuggat lite på en sticka men hon är ju så söt så man inte kan vara arg särskilt länge :)

      Radera