1 sep. 2014

Skörhet - skönhet

Ny månad och nytt mönster på dagens ruta.
Den här gången är det blocket Starflower (nr 71) från boken 200 crochet blocks for blankets, throws and afghans av Jan Eaton. 
Skör känner jag mig för tillfället och skör är dagens färg.

Ikväll har jag suttit med benen högt mest hela tiden på grund av att de är så svullna så de värker och då passade det bra att hålla något litet i handen, vilket det nästan alltid gör när allt kommer omkring. Det lilla den här gången blev första delen i ett vantmysterie. Mönstret är gjort av Tori Seierstad, Torirot design
Första delen är prickig! Eftersom det tar några dagar innan nästa del i mönstret kommer så skulle jag kunna lägga upp och börja den andra vanten också. Eller så sparar jag det. Vem har bråttom?
Allt ska gå så hiskerligt fort nu för tiden. Vi ska jobba snabbt, laga mat snabbt, äta snabbt och barnen ska växa upp och bli stora med en gång. Det enda som inte ska gå fort är väl möjligen vårt eget åldrande.
Jag är så trött på att saker inte får ta tid! Att det inte finns tid för att fundera och vrida och vända på saker. Att det är en svaghet att inte vara snabb. 
Jag orkar inte skynda mig längre. 

4 kommentarer:

  1. Nej - vi måste våga prisa långsamhetens lov.

    SvaraRadera
  2. Vill bara skicka en kram.
    Återigen prickar du rätt med dina ord!
    Ta tid på dig och ta hand om dig!
    Maja

    SvaraRadera
  3. Bra reflektion om tiden! Hela handarbetesvurmen tror jag är någon form av reaktion mot hetssamhället vi lever i...

    SvaraRadera
  4. Egentligen är det tragiskt att säga att man är glad som inte är med i ekorrhjulet längre,för visst var det kul--jätteofta.Men det snurrade för fort,så man glömde så fort det positiva.Skör känner jag mig också idag--när jag måste ta itu med verkligheten .
    Hoppas du fick några positiva ögonblick idag.
    kram Gudrun

    SvaraRadera