22 sep. 2014

Mona-Lisas gåta avslöjad

Det är måndag och en bra dag för att ta nya tag, att lägga gammalt bakom sig och se fram emot det som komma skall. Typ. Det finns olika sätt att peppa sig själv och jag använde det gamla klädtricket - om man klär sig i något fint så känner man sig både gladare och piggare. 
Alltså, min allra finaste kofta fick komma ut i ljuset. 
Det är min Lace Cardigan som jag stickade förra sommaren i Shetlands uld.
Resåren i nederkanten har töjt sig lite men den kan jag leva med.
Ärmarna är så fina!
Om mitt trick funkade? Ja, ganska bra faktiskt.
Måndagsleende à la Mona-Lisa. Hon blev nog avporträtterad en regnig måndag och försökte peppa upp sig med klädtricket, det är nog hennes hemlighet tror jag. Vad kan annars ge ett sådant subtilt leende?

Så dagens ruta är koft-turkos och regnvåt.
Vad mer kan man begära av en måndag? Att någon bjuder på middag? Och handlar?  *Hoppas*

1 kommentar:

  1. Fin kofta och fin Mona-Lisa! Koftan måste jag titta närmare på!

    SvaraRadera