26 sep. 2014

Sötaste presenten

Idag fick jag den allra sötaste lilla present man kan tänka sig! En liten handgjord nalle, 6-7 cm hög, med en klänning stickad i sytråd! Den lilla nallen står på en knapp, lika stor som min ring.
Tack snällaste Lena! Hon är helt bedårande!

Med tanke på hur den här dagen började, där en glömd lunchkasse hemma på köksbänken var det lilla och att nästan bli påkörd på väg till jobbet var värre, så är jag helt nöjd med hur dagen artade sig. 
Och dessutom har jag nu två tofflor!  
Så roliga att göra och så sköna på fötterna!
Mönstret Nettle Essence och garnet Organic wool+nettles från Onion. 
Som tur var köpte jag garn till tre par i olika färger så jag kan göra två par till men först vill jag avsluta ett redan påbörjat projekt. Jag har ju hela helgen på mig! 

4 kommentarer:

  1. Superfina tofflor! Och en sån söt nalle. Ha en skön helg! Kram

    SvaraRadera
  2. Tofflorna ser hur mysiga som helst ut och nallen är alldeles bedårande - Lena hon kan verkligen komma med söta presenter.
    Så skönt att se en ruta med stark färg. Kram

    SvaraRadera
  3. Fina tofflor. Dina stickor måste ha en racermotor någon stans. Jag vet ingen som stickar så snabbt och fint som Du gör.
    kram

    SvaraRadera
  4. Mysiga tofflor och tack för inspirationen.Beställde direkt garn och mönster.Önskar bara att garn gick lika fort att få hem som mönster !!!

    SvaraRadera