15 sep. 2014

Trötta plantor

Det märks att jag varit spänd hela dagen för det gör ont i mina tänder. Jag har en ovana att bita ihop käkarna när jag är stressad och det konstiga är att jag inte känner det förrän jag börjar slappna av. Då känns det föresten på betydligt fler ställen i kroppen.
Dagens ruta är alltså spänningsrik.
Jag har skrivit det tidigare men jag skriver det igen, som en påminnelse till mig själv - stress är farliga saker som ska hanteras med varsamhet.

Efter jobbet skördade jag några tomater. De är kanske årets sista som hinner mogna. Det finns några kvar på de rangliga och trötta plantorna som välvilligt delat med sig av sin röda glädje i sommar.
Jag är så tacksam.
Sommarens kofta blev inte klar. 
Den hade nog varit klar om jag från börjat kollat storleken och inte stickat den nästan färdig för att sedan repa upp det mesta igen. Jag tar några varv på halsringningens I-cord och har snart bara ärmarna kvar. Jag ska sticka dem kortare än de behöver vara för jag misstänker att garnet kommer töja sig vid tvätt. Vis efter att ha tvättat en tröja i liknande garn som blev flera storlekar för stor efter tvätt och som nu väntar på att repas upp och stickas om i en mindre storlek. Det är verkligen nöjen som räcker länge om man ska sticka om allting två eller fler gånger. Hå hå ja ja.

Slutligen vill jag bara visa en katt med mus.
Nästan allting duger som kudde till en katt.

2 kommentarer:

  1. Härlig bild på dina katter! Tassar är så gosiga!

    SvaraRadera
  2. Jag gör också så när jag är stressad, och trycker upp tungan i gommen så att tungmuskeln blir alldeles ihoptryckt. Jättedumt!

    SvaraRadera