23 sep. 2014

Färre än hundra

Yll o Tyll har en Knit A-long där deltagarna stickar Tröjan Anna-Karin. Jag vet inte hur det gick till men plötsligt hade jag beställt hem garn och innan jag visste ordet av så började det likna en tröja!
Mönstret, som är lätt och roligt, är på svenska och ännu en tid får man 15% rabatt på garnet Zenta om man går med i Yll o Tyll-gruppen på Facebook. Mönstret får man när man går med.
Garnet Zenta är helt ljuvligt! Mjukt och lättstickat och det består av 50% ull, 30% silke och 20% nylon.
Jag bestämde mig för att sticka ärmarna innan jag gör klart kroppen. Dels för att jag tröttnar så lätt om det bara är ärmar kvar, dels för att jag kan göra tröjan så lång som garnet räcker till om ärmarna redan är klara.
Men alltså, jag har pågående projekt så det räcker ett tag nu.
I varje påse ligger ett projekt, och som ni ser så finns det risk att dörren välter om jag inte avslutar fler än jag börjar på.
Jag ska bara sticka klart tröjan först... Den påsen har för övrigt inte kommit upp på dörren och det är väl lika bra att jag bestämmer att den inte ska det heller.

Dagens ruta är grundad.
Välgrundad. Det är färre än 100 dagar kvar på det här året nu.

3 kommentarer:

  1. Man kanske skulle sy sig en liten tygpåse för varje projekt... Din tröja blir superfin!

    SvaraRadera
  2. Ih, hvor din nye tröja fin :-). Den kunne godt friste mig.
    Herligt ide med dine poser på døren.
    God aften.

    SvaraRadera
  3. Åh vilken fin tröja!

    Alltså, du inspirerar mig nåt så otroligt!

    SvaraRadera