28 sep. 2014

Tröj- och koftinventering

Rensa och röja, sortera och skaffa överblick. Ja det är sådant som följer i flyttandets spår. Idag gjorde jag en djupdykning bland mina pågående stickprojekt. Så här är läget på koft- och tröjstickfronten just nu.

Garnet till Lopi affection har jag haft länge, så när som på ett vitt nystan. Nu har jag fått tag i det och har  inga ursäkter för att inte göra den. Har bara gjort en ärm... 
Ateljé Norrgårdens perfekta tröja började på i somras. Ullgarnet Duo i tre, eller möjligen fyra färger. Jag tror att jag kommit lagom långt för att sätta av maskor för ärmarna. 
Superfina kofta Siri har jag velat göra ända sedan mönstret släpptes. Garn köpte jag direkt och jag har börjat men sen tog det stopp. Anledningen är att jag funderar på att repa upp och sticka runt och klippa upp mitt fram i stället för att sticka fram och tillbaka. Tills jag har bestämt mig ligger koftan och mognar. 
Läckra koftan Bredband ligger också, nästan bortglömd, i en projektpåse. Jag har stickat, repat upp, stickat och repat upp. Varje gång har jag gått ner i stickstorlek. Nu är jag nere på 2,5 mm och jag vet inte om jag klarar att sticka en hel kofta på så tunna stickor. Därav det långa uppehållet. Jag gillar verkligen mönstret och måste försöka få den klar.
Den senast påbörjade tröjan är med stor sannolikhet den som blir klar först. Tröjan Anna-Karin, Yllo Tylls mönster. Den har två nästan färdiga ärmar och en bit kvar på kroppen. Gissar att den blir klar under kommande vecka. 
Utöver de här påbörjade projeketen så finns det några påsar med garn och mönster till andra tröjor och koftor, men har jag inte ens stoppat ner en sticka i påsen så räknas de inte. Det finns förstås påsar med annat än tröjor och koftor men de återkommer jag till en annan gång.

En annan sak ska jag ändå visa. Projektet som nästan var klart, september månads Karins Hitte på(se), såg ut så här för ett par timmar sedan.
Nu ser de ut så här: 
Två färdiga kuddar. Tyvärr hade jag bara en vit innerkudde och en blå, så får det vara så länge. Framsidorna har stickade flätor och baksidorna är randiga.
Kattkuddar. 
Jag virkade ihop fram- och baksida i stället för att sy dem, och det finns bara tofs i ett hörn på varje kudde. Jag misstänker att katterna kommer se tofsarna som leksaker så jag börjar försiktigt med en tofs per kudde. Får de sitta kvar gör jag fler, annars får det vara tofslösa kuddar.

Dagens ruta är stolt.
I all enkelhet.

1 kommentar:

  1. Oj vad du har många järn i elden samtidigt.
    Visst vill man börja på allt på engång, så är det bara.
    Må så gott

    SvaraRadera