9 dec. 2011

Nummer Nio

I morgon är det Nobeldag, och Sparkling Saturday på Dressember så redan nu funderar jag förstås på morgondagens outfit, men nu är nu och här är jag.
Så här ser jag ut idag:
Det har varit viktigt möte idag så fina lila klänningen från Budrys Design, svensk designer som gör finfina kläder, och min underbara kappa i Växbolin från Ulla Jacobsson design blev dagens dress. Finare än så här kan jag inte bli!
Det blåste storm och att ta foto med självutlösare, utan stativ är en utmaning kan jag säga! Dessutom stannade jag på en parkeringsficka för att kunna ta bilderna utomhus i dagsljus, och förbipasserande bilister funderade nog både en och två gånger på vad jag höll på med. Jag hade i alla fall roligt och kanske gladde jag någon som for förbi. :o) 
I Skåne, där jag varit, blåste det storm och Öresund var vresigt värre. Vresigare än vad man kanske tror när man ser bilderna.


Nu är jag precis hemkommen - trött, trött och trött.
Egentligen skulle jag bytt klänning och gått på julfest, men både kropp och knopp protesterar vilt, så jag stannar hemma och funderar på morgondagen.
Go kväll!

4 kommentarer:

  1. Vad fin du är. Superkul att du stannade på en parkeringsplats för att fota.
    Hur får du veta vad det är för tema på dagarna? Jag har inte sett någonstans att det står något om sparkling saturday... Funderar hej vilt på vad jag ska hitta på. Champagne har jag kommit på men det går ju inte att klä sig i. *funderar vidare*

    SvaraRadera
  2. Vilken snygg klänning!!!
    Ja jag kan tänka mej att någon funderade på vad du sysslade med:))))
    Härliga bilder från ett oroligt hav.
    kram Gunilla, som väntar på din nästa klänning:)))

    SvaraRadera
  3. Underbara havsbilder! Men det syns på ögonen att du inte skulle gå på julfest... Superbra gjort att våga stanna hemma! <3

    SvaraRadera
  4. Även jag skrattade när jag läste hur du tog bilderna på en parkeringsplats, de undrade säkert vad du höll på med ! MEN fin var du, härlig stass den dan.
    Kram Elisabeth

    SvaraRadera