7 dec. 2011

Modelejon

Mode är till för de som inte har någon egen smak lär någon ha sagt. Så sant :o) 
Nej, den här bloggen har inte förvandlats till modeblogg, utan den handlar fortfarande mest om handarbete. Idag, till exempel, bär jag en nysydd klänning. Mönstret finns i senaste numret av Allt om Handarbetes Sömnadsmagasin nr 12/2011. 
 Idag är det Twirling day om man är med i Dressember, så jag försöker snurra och ta kort med självutlösaren samtidigt. Inte så lätt!
 Jag har gjort kjolen vidare än i mönstret, allt för att få till lite snurrvidd. Jag hade gärna gjort den ännu vidare om tyget bara hade räckt... Varför händer det hela tiden - att man alltid borde haft mer tyg - oavsett om det är quilt eller kläder man syr?
Det är isigt ute, så ta det varsamt allesammans!

11 kommentarer:

  1. En sån underbart lysande klänning -den passar dig utmärkt. Jag hade också behövt något som piggat upp idag.

    SvaraRadera
  2. Jättesnygg, önskar att jag också kunde sy kläder. Snygga tyger är ju inte allt för svårt att hitta, men du hittar så himla snygga modeller och det verkar inte helt lätt.
    kram Birgitta Stéen

    SvaraRadera
  3. Härlig klänning och vilka fina rosor!

    SvaraRadera
  4. Så inspirerande att se alla din tjusiga klänningar, jag blir så sugen att sy kläder jag också, fast det går snabbt över:O))Trots att jag köpte mönster i höst! Kram Immi

    SvaraRadera
  5. Det är så roligt att se alla dina klänningar! Vad duktig du är som syr så många egna. Snygga och klädsamma är de också. Varje dag MÅSTE jag in och kolla den dagens klänning!

    SvaraRadera
  6. En underbar vacker glad-klänning!!!! Blir sugen att sy en jag med....
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  7. Blir så GLAD när jag ser dina härliga klänningar! Och dagens ex är ju helt underbar. Blir så sysugen på något annat än lappar när jag ser din blogg.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Blir så GLAD när jag ser dina härliga klänningar! Och dagens ex är ju helt underbar. Blir så sysugen på något annat än lappar när jag ser din blogg.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Du har så snygga klänningar! Kram, Gunilla G

    SvaraRadera
  10. Om man hoppar snabbt mellan dina tre bilder så får man som en liten film där du snurrar! Så du lyckades till 100% igen! Puuuss!

    SvaraRadera
  11. Glömde: Även om inte jag är så förtjust i rosor så måste jag få tycka att du är väldigt fin och din klänning oxå :-)

    SvaraRadera