26 dec. 2011

Annandagjulkul

Pust, än så länge räcker klänningarna i garderoben till... Jag hoppas jag hinner och orkar sy en till innan året är slut. Dagens dress är en tjusig sak köpt på Topaz i Katrineholm.
I kragen är det insydda pärlor och ett par tofsar hänger på sidan. Den här kommer nog aldrig gå i tvättmaskinen... men å andra sidan så har jag bara använt den två gånger inklusive idag...trots att jag tycker den är jättefin.

Annandagjul är en speciell dag i vår familj. Då äter vi kroppkakor, riktiga öländska förstås.
Först kokar vi kroppkakor på så där 10 kg potatis...
 ...sen äter vi tills vi nästan spricker...
 Mums!

7 kommentarer:

  1. Det ser gott ut!! Önskar dig en god fortsättning!

    SvaraRadera
  2. Åhhh kroppkakor är så jiddrans gott! Gör sådana litet då och då..
    Snygg "stass" du har!

    SvaraRadera
  3. Vilken lyx.........kroppkakor, här blev det rester.

    God fortsättning kram Lena P

    SvaraRadera
  4. Oj så många klänningar du har. Alla är lika fina, denna var lite extra.
    Kroppkakor har jag aldrig ätit.
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  5. Åh mumsigt! Men dom ska delas, stekas och ätas med lingonsylt! Julmat, släng den i väggen! Har inte funderat på att bli modell?

    SvaraRadera
  6. Mimmi - Nej, vem vill ha en överviktig 44-åring som modell? Haha :o) Men kroppkakor är goda, både kokta med smör och grädde, och stekta med lingon och mjölk. :o)

    SvaraRadera
  7. Du måste ha en jättegarderob med så mycket klänningar och snygga är de. Härligt med kroppkakor, lärde jag mig att laga under de åren jag bodde i Oskarshamn. Men nu var det längesen jag gjorde det! Kram

    SvaraRadera