30 dec. 2011

Ett stilla kluckande och klickande

Att plötsligt stanna upp, andas in och bara se. Se allt det vackra som finns i vår underbara värld.
Det har jag gjort idag, och vid den här fina sjön var jag bara tvungen att stanna, ta av mig jackan och vantarna och ta några bilder. Lite kallt, men en sån fotobakgrund ville jag inte missa.
Det var fyra grader kallt.
En förbipasserande man i en liten traktor saktade in, och tittade länge på mig. Det är väl inte varje dag någon slänger jackan på marken, riggar kameran och springer fram och tillbaka för att ta bilder och se hur de blev.
Men håll med om att vyn är fantastisk! 
 Livet är underbart!
Öljaren, en solig decembermorgon. Och en klänning i vinrött. En kvar.

8 kommentarer:

  1. Och du är lika fin som alla dagar Anette! Gott Nytt År på dej! Jag skulle vilja se en sjal om dagen nu i januari om du orkar. Du har så mycket flit i dina fingrar skulle KMs mostrar sagt om dej...kram!

    SvaraRadera
  2. Men jisses så många klänningar du har.. haha jag har endast en....men de är fina dina klänningar...Har du aldrig buxor?:)) Jag vill oxå se en sjal om dagen som pialuttan!!Gott nytt år.

    SvaraRadera
  3. Det är så roligt att titta in och se vilken klänning du kommer att ha på dig varje dag. Gott Nytt År på dig!

    SvaraRadera
  4. Den här klänningen var verkligen fin. Tänk att du har såå många olika klänningar. Jag har ju fått återanvända en hel del. Vet inte ens vad jag ska ha för någon i morgon. Har jag tur kanske jag kan hitta en på marknaden annars har jag kanske förresten en oanvänd...

    SvaraRadera
  5. Det har varit så roligt att få se alla dina olika klänningar. Klänning är ett snyggt och praktiskt plagg. Man känner sig alltid "rätt" klädd tycker jag. Mitt problem är att jag är så lång så de flesta klänningar i butikerna blir alldeles för korta. Jag får försöka att bli lika flitig som du är, och börja sy själv. Dagens klänning är också jättesnygg.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  6. Åh....bara en klänning kvar:(((( Detta som har varit så kul att följa...dagens höjdpunkt!
    Vilken underbart fin bild, men kan förstå att det var kallt.
    Klänningen gillar jag skarpt! Nåt du har sytt?
    kram Gunilla

    SvaraRadera
  7. Fin som vanligt! Och i husen man ser skymta genom träden skulle jag nog kunna bo! Om nån nu skulle försöka tvinga mig menar jag ;-)

    SvaraRadera
  8. Vilka härliga färger ihop på den fina klänningen och sjalen.

    SvaraRadera