5 dec. 2011

Singlande snö

Sakta, sakta dalar några enstaka snöflingor ner på marken. De smälter redan innan de träffat mark, men de är där i luften så idag fick det gå fort att ta bilder på dagens klänning. Burr, kallt var det!
Nu när jag är inne på min femte klänning så märker jag att jag har någon slags relation till varje plagg, oavsett om jag sytt dem, köpt dem eller fått dem. Jag tror jag vet var varje klänning kommer ifrån. Vi får väl se framåt slutet av månaden.
Dagens klänning är en av mina favoriter. Det är en bomullsklänning från danska Masai. Jag är så förtjust i deras kläder!
Sjalen är Ms Clark - ett mönster som var onödigt krångligt.
Den här veckan är fullproppad med saker, både roliga och jobbiga, här hemma och borta, och jag funderar på hur jag ska orka med allt, men jag börjar med att ta en sak i taget och andas. :)
Det blir jul i alla fall, som det brukar heta.

7 kommentarer:

  1. Shit va du ser fräsch ut!
    Här (i Annelund) har vi snö!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Åh det verkligen syns att du älskar klänningen! Du är bara såå fin! Har du tänkt på hur himla bra du blir på kort jämt... Grässtråna är helt underbara! Och tänk ett steg i taget, gör något kul emellan stegen och sätt dig för att andas och ta en kopp te och tänk på hur många som älskar dig! kraaaaaam

    SvaraRadera
  3. Den klänningen klär dig verkligen!
    Skulle absolut vara en klänning även till mig. Superfin!

    SvaraRadera
  4. Du har så fina härliga klänningar på dig varje dag! Kram Immi

    SvaraRadera
  5. Vilken snygg klänning helt i min stil. Du har så fina klänningar och sjalar.
    Kram Maria i Falun

    SvaraRadera
  6. Din klänning är verkligen häftig och med den stickade sjalen till.
    Ursnyggt Elisabeth

    SvaraRadera
  7. Håller med att den är snygg. En likadan i annan färg hänger i min garderob.
    kram

    SvaraRadera