24 dec. 2011

Fröjdefull upplysning

Idag är dagen som många längtat efter, och som andra fasat för. 
Jag sänder en tanke till alla ensamma, och till alla de som känner sig ensamma trots att de har fullt av folk omkring sig, och också till dem som hellre skulle vara ensamma än att utsättas för elaka ord eller värre saker än så. Jag kan inte låta bli att tänka på varför det finns så mycket ondska, elakhet och egoism i den här världen, när alla egentligen vill vara behövda och uppskattade. <3

Det blir en grön julhelg där jag är, och jag saknar snön som ligger som ett rent vitt täcke över allt. En fördel med en grön julafton och fem plusgrader är att jag inte frös när jag fotade dagens Dressember-dress.
Röd chiffong med guldprickar.

Några fina ljusdekorationer har jag samlat på den här månaden, till exempel den fina ljusstaken som står i Fårbo, längs E22an.
Och i Bockara finns, passande nog, en bock.
I Stockholm lyser kristallkronorna över Drottninggatan.
Och i Oskarshamn lyser en stor stjärna upp västra rondellen.
Men vackrast av alla ljusdekorationer är ändå den här:
Den kaukasiska vingnöten i Oskarshamns hamn. I all sin prakt.

En fröjdefull jul önskar jag er alla!
Ho ho ho

9 kommentarer:

  1. Ännu en jättefin klänning - tror det blir min favorit - röd och grann. Jag gör som du - sänder en tanke till de som inte kan/vill eller orkar känna den glädje och gemenskap som de flesta känner en dag som denna. kram

    SvaraRadera
  2. Önskar dig en riktigt God Jul! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  3. God jul till dig! Kram, Gunilla G

    SvaraRadera
  4. God Jul på dej!
    Snyggt tyg i din fina klänning.
    kram Gunilla

    SvaraRadera
  5. God Jul på dig sötnos!
    Kramen/Sussie

    SvaraRadera
  6. Först en god Jul!
    Sen vill jag bara tala om att jag har tittat på dig och dina klänningar och vill bara säga att du och klänningarna är så fina. Jag har tänk flera gånger att en sån där vill jag också ha och en sen där ... men jag har svårt att komma igång med syendet fast jag har köpt både symaskin och overlock.
    Kram Maggan http://livsglimtar.wordpress.com

    SvaraRadera
  7. God Jul och en God fortsättning på julen önskar jag dig.
    Häromdagen hade du Gudrun Sjödens klänning på dig som jag tänkte att jag skulle inhandla i mellandagarna. Du inspirerar verkligen till att man använder klänning mer än tidigare, vilket är bara kul.
    Kram Elisabeth

    SvaraRadera
  8. Åh himmel vilket fint ljusträd!! Och du är fin som vanligt! Gillar din "namne" bredvid dig. Nu är det ett helt år till nästa gång :-)

    SvaraRadera