13 dec. 2011

Förföljd eller vilse

Jag jobbade förmiddag idag och när jag körde hem så fick jag en bil efter mig på E22an Den svängde av där jag svängde av, och den följde efter mig in i området där vi bor. Det är inte helt ovanligt, men jag kände inte igen bilen så därför la jag märke till det. När den svängde in på min gata efter mig så började jag undra, och när den bromsade in när jag blinkade för att svänga upp på vår avfart kändes det riktigt konstig, men det var ingenting emot vad jag kände när den parkerade bredvid vårt staket! Freeky! Jag klev ur min bil och gick rakt mot förföljarna (Hur dumt var inte det?) I bilen, som var blank, svart och fin, satt tre-fyra kostymklädda gubbar och log lite generat och tittade sig förvirrat omkring och undvek att titta på mig. Han som körde la snabbt i ettan och gjorde en u-sväng och försvann. Kvar stod jag och stirrade stint på dem och bilen som försvann i fjärran. 
Kom. Inte. Tillbaka!

Nåväl, idag har jag en ullklänning på mig från Gudrun Sjödén och min Peasykofta i ren ull.
 Utan Panodil, nässpray och läppcerat hade jag inte ens orkat klä mig idag tror jag.
 Men uppe är jag, och jag gläds åt nya teburken, prickig och fin, köpt på Tebladet i Linköping. I den finns 2 hg julte. :o)
I Linköping, på Makaroom, köpte jag också nytt pynt till min Cult-ljusstake. Tomten och huset är nya.
Som jag tidigare skrivit om så kan man stöta på de mest spännande och intressanta saker i Linköping. Den här lilla familjen var ute på promenad. Mitt i stan! Men det är ju snart jul så de var nog ute och julhandlade.
Jag tror de var lite vilse...
Nu ska jag decka i soffan, kanske med strumpstickningen (är inne på 14e paret nu!) och julte i en prickig mugg.

5 kommentarer:

  1. Krya på dig! Sa de ingenting? Att de kört fel eller nåt... Mystiskt.

    SvaraRadera
  2. Medea - Nej, ingenting. De bara drog, men jag blängde mitt strängaste så jag skrämde väl bort dem ;o) Läskigt i alla fall.

    SvaraRadera
  3. Nu är dagens lucka öppnad:))) Fin som vanligt!
    Usch va läskigt med förföljarna.
    kram Gunilla

    SvaraRadera
  4. Läskigt! Du skulle tagit reg-nr, men sånt kommer man ju alltid på för sent... 14 par sockar! Lite prillig är du nog ;o)Kramar Ullis

    SvaraRadera