11 dec. 2011

Kameleont, en blandning av kamel och dront

Vi har redan nått fram till den elfte klänningen den här månaden. Idag blev det Bubble pockets i linne. Mönster finns i Ottobre Woman 5/2011.
Jag tycker mycket om den, och den är flitigt använd. Någon dag syr jag nog en i ett material som inte skrynklar så mycket.

Solen sken vackert idag och lilla dot och jag tog en promenad längs Stångån.
Och tänk så många roliga saker det finns längs Stångån, som till exempel en kontorsstol som solar sig.
Och ett cykelhjul som säkert undrar vart cykeln tog vägen.
De kanske hade trivts tillsammans, stolen och cykeln, och de kunde bytt erfarenheter om hur det känns att vara ratad och övergiven. Vemodigt och vackert.
Och så till något helt annat...

Den som kom på det här måste vara mycket romantisk.


Ett ljus som ändrar färg! Både jag och lilla dot är överförtjusta och vi myser i ljusets sken.
Det är köpt på Mitt Hem i Vimmerby.
Föresten, jag fick en fråga om gårdagens silverklänning. Ja, jag har sytt den. Mönster finns i Burda Plus Höst/vinter 2011. 

1 kommentar:

  1. Så kul att se den klänningen på dej! Jag har köpt den tidningen, men inte sytt något ur den (ännu).
    Vilket häftigt ljus...det sitter man väl och stirrar på hela tiden kan jag tänka.
    kram Gunilla

    SvaraRadera