16 dec. 2011

En vecka kvar till jul

Julstressen göre sig icke besvär! Jag släpper inte in den!
Stressat har jag gjort så det räcker och blir över för flera livstider, så nu försöker jag ta det lugnt och ha lite roligt i stället. Som till exempel posera i mina klänningar när regnet öser ner. :o)
 Klänningen sydde jag i höstas och jackan i fuskmocka har jag haft i flera år.
Fast det blöta är kallt... 
Jag önskar jag kunde visa roliga bilder av vad jag syr, men mitt liv består ganska mycket av det här just nu...
 Raggsockor i parti och minut. Alla efter mönstret.
En sak har jag i alla fall sytt, förutom klänningar, och det är den här lilla "tygskålen" som det just nu ligger julkulor i..
 På Kvilthäxornas julavslutning gjordes den.
Två kvadratiska vändsydda tygbitar, ett par dekorationssömmar, lite tygvikande och två knappar. Klart!

3 kommentarer:

  1. Ujuj inte bra att stå ute i regnet.
    Klänning och jacka är jättefina.
    Så produktiv du är på stickning:)))
    kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Blir jättesugen på att sy kläder igen när jag ser alla dina ursnygga klänningar. Vilken inspiration du är!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Men hur lyckas du vara söt tom i regn <3 ?

    SvaraRadera