27 dec. 2011

Föraningar om vad som komma skall

Tredjedag jul, och det är 10 grader varmt och solen skiner. Ur led är tiden! Eller nåt, för konstigt känns det, om än inte oangenämt på något sätt. Är det vår nu? Kommer den så tidigt månne? 
Idag fick det bli en alldeles ny klänning från Gudrun. Ljusblå blir nog min nya färg. Kanske. Jag känner mig fram.
Nu hänger det fyra klänningar kvar i garderoben. Precis exakt vad som behövs.
Jag hade så mycket sylust när jag kom hem från jobbet idag, men på grund av det ena och det andra så har jag inte sytt ett stygn, och kommer inte göra heller. I bästa fall blir det en maska eller två på stickorna.
Den här kragen väntar ju på att bli klar.
Föresten, jag planerar en liten utlottning här på bloggen - så titta in igen. Någongång innan året är slut dyker den upp!

5 kommentarer:

  1. Jag är imponerad av din garderob. Är det en trikåklänning som du har på dej idag? Ser himla skön ut.
    kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Gunilla - Japp, skön trikå :)

    SvaraRadera
  3. Är fortfarande jätteimponerad på alla dina fina klänningar men just nu är jag mest nyfiken på din krage - den ser jättefin ut och med läckra maskor. En sådan skulle jag vilja göra.
    Kramisar

    SvaraRadera
  4. Dagens klänning är jättesnygg och ser så skön ut!
    Kram till dig och dina tankvärda ord!
    Skriver inte alltid, men läser det mesta!

    SvaraRadera
  5. Eva - Det blir en krage som denna: http://anettemcl.blogspot.com/2011/11/silkeslent-for-en-sockersot.html
    Ett lätt, roligt och snyggt mönster! Om någon har svårt med engelskan - säg till så kan jag översätta det korta mönstret.

    SvaraRadera