4 dec. 2011

Medan man väntar

Redan andra advent! Swisch - så tiden rusar!
Min fjärde klänning är en grå bomullsklänning från Gudrun med ett rosa kantband i halsringningen och en matchande rosa tröja. 
Lätt och ledigt, och det var precis vad som behövdes när jag bakade saffransbullar på förmiddagen. Sjalen är min Coquille som jag stickade sommaren 2010 föresten.
Bullarna blev så goda så, men nästan inte gula alls. Konstig saffran - den smakar men syns inte. Nåja, goda bullar blev det, och det var gott med en kopp te, varma bullar och några varv på sockorna när jag tog igen mig i soffan.
Jag fick föresten en bedårande liten sak av min vän A igår, som just kommit hem från England. Titta en så söt nåldyna! Den är mjuk mellan träskivorna.
Den är jättefin! Tack vännen!
I min tvättstuga hänger klänningstyger på tork, och medan jag väntar så har jag sytt ihop några gröna block.

Det blir nog en quilt till slut. :o)

5 kommentarer:

  1. Coquille är verkligen fin. Jag stickade nyss min första. Vad spännande att se vad det är för klänningar på gång. Själv har jag bara röjt i syhörnan idag istället för att sy klart den jag behöver. I morgon får det nog bli kjol, vilket också får vara okej.

    SvaraRadera
  2. Du är helt bäng ;-) "Medan den torkar syr jag några block" Suck effektivitet efterlyses här... <3 Fin sjal! Säkert gjord i en handvändning... :-)

    SvaraRadera
  3. Glömde... kan du knöla ner några bullar och skicka till mig hihi

    SvaraRadera
  4. Men Mimmi - jag har sytt IHOP dem, inte sytt dem! Du var ju med när jag sydde dem, och det var i Kattne för ett par månader sen ;o)) Så, SÅ effektiv är jag verkligen inte.... Och var ska jag knöla ner bullarna? ;o)

    SvaraRadera
  5. Jajaja ;-) knöla ner dom i ett kuvert tack! ;-)

    SvaraRadera