8 dec. 2011

Mjukgörande

Ska man tillbringa minst fem timmar av dagen i bilen så behöver kläderna vara bekväma. Ska man dessutom jobba så behöver de åtminstone se anständiga ut, så dagens val blev en härligt mjuk klänning i bomull och modal. Modal påminner om viskos om någon undrar.
 Även den här klänningen kommer från Gudrun och jag har haft den i många år. 
Den blå sjalen är Magrathea stickad i Du Store Alpakka Mirasol. Den här sjalen har jag nog inte använt tidigare. Den låg längst in i garderoben alldeles intryckt. Stackarn! Skönt att den fick komma ut i ljuset idag.
Jag måste också visa de fina plåtburkarna jag köpte på Mitt hem i Vimmerby!
Vad tycker ni jag ska ha i dem? Knappar, tråd, band, kex, choklad eller något annat kul?

5 kommentarer:

  1. Vackra burkar som passar till förvaring både i kök och syrum!

    SvaraRadera
  2. Både du, din klänning, sjal och burkarna är jättefina!
    Jag älskar burkar och har allt från kakor till tyg och knappnålar i dom!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Meeeeen......sitter ju och väntar på klänning nr 9 nu:))))))
    Detta har blivit som ett gift.....MÅSTE se vad du har för klänning.
    kram Gunilla

    SvaraRadera
  4. Ja ibland slinter fingrarna för snabbt....klänningen verkar vara jätteskön.
    kram Gunilla

    SvaraRadera
  5. Är det för att du är ensam med kameran eller är du trött??? Tänk på dig! Choklad, små kakor, stora kakor tycker jag det ska ara i burkarna för dom ser goda ut och så kan man ställa fram dom direkt på bordet! Kramar massa!

    SvaraRadera