25 apr. 2016

Vår och vantar

Nu är de gröna! Björkarnas gröna blad är lika välkomna varje år.
Trots att det var frost på bilrutor och gräs i morse så är det ändå vår nu.

Ännu några dagar kan ett par halvvantar kännas skönt att ha på morgonen och de här rosa passar fint så här års tänker jag. 
Mönstret heter Små blomster och är gjort av Ann Myhre, Pinneguri
Det tvåtrådiga ljusrosa ullgarnet från pappas får har jag färgat med Jeaba kallfärg. Övriga garner är rester från andra projekt. Jag stickade på st 2,25 mm, mindre än mönstret angav men jag stickar så löst. 
Som sagt, de är gröna nu.
Vår.

2 kommentarer:

  1. Vilka söta vantar, färgerna är perfekta för att framkalla vårkänslor trots all snö som vräker ner.
    Lena i Östersund

    SvaraRadera
  2. Väldigt söta vantar i fina färger! Jag har sparat mönstret till kommande projekt.

    SvaraRadera