3 apr. 2016

En påse blandat

Blandat småfix, ja så har dagen sett ut hemma hos oss.
Jag stickar och stickar på Loppakoftan och nu har den äntligen fått två ärmar. Jag märker att jag får en lite annan masktäthet när jag stickar med magic loop, vilket jag gjort på ärmarna, än när jag stickar vanligt på rundsticka som jag gör på kroppen. Jag tror inte det kommer märkas när koftan är blockad men det är lite irriterande. 
En yttepyttestund har jag suttit vid symaskinen och det var när jag fållade två gardinlängder jag köpt på Hemtex. De är kalasfina med sina pelargontryck tycker jag.
Några riktiga pelargoner har flyttat över i större krukor och 
ett par plåtar med bullar har fått hela huset att dofta underbart gott. 
Efter allt småfix är orken slut, så då får man vila på soffan.
Det är vi helt överens om i huset vid havet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar