12 apr. 2016

Morotsrött

Jag virkar vidare och gör ett par grytlappar till. Dubbelvirkning är grejen just nu.
Det är lite knepigt men det går att kombinera virkning och bokläsning!
Jag löste det genom att virka en stund och läsa en stund. Det kändes som en bra uppdelning. Boken Handen på hjärtat av Hilary Boyd har jag fått låna och det var en trivsam bok där man hela tiden kände på sig att det skulle bli ett bra slut. Om det blev det eller inte låter jag vara osagt. Boken handlar om Flora som efter åtta år lämnas av sin sambo, utan så mycket som ett ord. Han dyker upp tre år senare och vill att allt ska vara som innan han försvann. Så enkelt är ju inte livet och i den här boken händer det mesta Flora på en och samma gång. Det är en förutsägbar historia men ändå med en och annan oväntad twist. Myspysig läsning.

Jag har fått låna en bok till av samma författarinna och det ska bli kul att läsa den. 
För övrigt gillar min lilla Luna färgvalet på de nya grytlapparna. Tror jag. 
Fast det är ju inte kattröda, mer morotsfärgade när allt kommer omkring och det passar ju bra i ett kök tänker jag. Ja, jag är trött...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar