9 apr. 2016

Den färgglada filten

Den virkade filten är klar.
88 rutor i mönstret Bohemian Oasis (jag la till ett varv stolpar runt varje ruta eftersom mitt garn var så tunt) i Fint uldgarn av, för mig, okänd tillverkare, och virknål 2,5 mm.  
Filten blev 80 x 110 cm av de 9 nystan jag hade. 
Luna ville förstås vara med på bild. 
Och det ville Tröttluvan också, en nöjd tröttluva.
En lagom stor och färgglad barnfilt, eller en filt lagom stor att ha runt axlar eller ben. 
Morris tog en slurk östersjövatten när han ändå satt och spanade efter fisk. Förenade nytta med nöje liksom.
En ljuvligt vacker kväll. 
Det kändes nästan som sommar. 
Det är dax att ta ner en del sly men det får bli en annan dags arbete. I kväll njuter vi bara.

4 kommentarer:

  1. Ljuvlig filt!! Önskar dig en njutbar söndag med havsutsikt.Får nog cykla ner till dottern så jag också får se havet:-.))
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  2. Åh hvor er det et smukt hæklet tæppe/filt, du har lavet. Jeg får helt lyst til at hækle :-).
    Skønne fotos fra vandet eller er det ved en sø?

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga färger det är i din fina filt! Skulle gärna ha din ljuvliga utsikt:-)) kram Katarina

    SvaraRadera
  4. Jag imponeras över hur du liksom gör klart stora projekt! Här hemma blir det mest liggande i flera flera år.

    SvaraRadera