21 apr. 2016

Titta åt ett annat håll

Oftast försöker jag förtränga att vi fortfarande bor mitt i en byggarbetsplats. När allt blev klart inomhus var min klara-av-stök-och-rörighets-kvot fylld för länge sedan och tomten har jag liksom avskärmat mig från. Idag gick inte det längre för mitt på uppfarten låg plötsligt ett helt berg! Eller i alla fall en väldigt stor hög med grus och sten.  
En stor grushög och en ännu större hög med rivnings- och spillvirke är inte särskilt vackert och rofyllt men jag tittar bort, tittar på andra saker.
Som t ex de stora vackra knopparna i äppelträdet.
Efter en titt i mina välfyllda garderob med sydda skatter hittade jag en löpare som jag helt glömt bort. 
Den är sydd av rester från ett större täcke som kanske finns hemma hos lilla Dot. Jag minns inte riktigt men jag tror det.
Lite lätt vårgrönska på köksbordet, precis som ute.
Kvällshimlen är värd att titta på i kväll. Så fin med sin runda måne. 
Dax att sova tycker Luna, hon som är namne med den stora runda. 
Vår lilla månflicka.
Bättre än alla grushögar i världen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar