24 apr. 2016

En produktiv skara

Deltagarna i min kurs hade en svår uppgift, de skulle nämligen skapa nytt tyg av restbitar. Småbitar som många kanske bara hade kastat. Alla gjorde ett otroligt bra jobb efter min vägledning och ingen kan ana att det är just restbitar från andra projekt som blivit så fina nya tyger. Tyvärr lyckades jag inte få en bild på alla fjorton deltagarnas resultat och någon bild är lite suddig men här kommer en kavalkad av nya fina tyger!
Irene sydde vårfint i gröna toner och smala remsor.
Birgitta blandade färgglatt med svart och det blev riktigt härligt.
Ia började med att göra ett härligt sommarblått tyg och fortsatte sedan med grönt.
Gertie sydde flitigt samman regnbågsvackra remsor och det ska bli så roligt att se hur det blir.
Margareta hade med sig en hel trave underbart fina batikrester och det blev så klart ett ljuvligt tyg. 
Marianne hann göra många saker, bland annat den här färgglada fyrkanten. En riktig energikick.
Eva G använde sina rester till att sy sommarfina block. De får mig att tänka på saltstänkta klippor av någon anledning. 
Vår andra Eva sydde bland annat söta block av pyttesmå rester. De blev som små juveler.
Lise-Lotte skapade vackert randigt tyg som det nästan gnistrar om.
Kerstin hade många resttrianglar och skjortremsor som blivit över och skapade en underbar helhet. Otroligt fint.
Karin jobbade med små, små remsor och gjorde finfina block med många detaljer.
Charlotte var snabb och hann göra flera saker, bland annat det här glada tyget som senare fick en bred svart bård.
Kikki försöka minska sin hög med batikrester men trots att hon sydde ett stort nytt tyg så har hon mycket rester kvar. Vilken lycka!

Mijas fina muggmattetyger och tyg som ska bli en väska fångade jag tyvärr inte på bild men de var riktigt fina.

För egen del hann jag inte sy så mycket, men några sömmar i blå resttyger blev det. Vad det blir av dem vet jag inte än men nu är jag väldigt inspirerad av alla fina idéer och härliga kombinationer! 

Om någon dag eller så kommer bilder från hela Ostkantens regionmöte upp på Kvilthäxornas sida.

Nu ska jag lägga upp fötterna och njuta av glädjen och lusten att sy som många delat med sig av den här helgen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar