21 juni 2016

Tacksam

Överansträngning flåsar mig i nacken och jag försöker kompensera press med vila. Det är svårt för fysisk vila, som är relativt enkel att åstadkomma, är inte det samma som vila för sinnet. Jag försöker att inte flacka med blicken, att inte snubbla på tangenterna när jag skriver, inte hoppa från det ena till det andra men det är svårt. Idag har jag fått hjälp att stanna upp i stunden, ett värmande sms från C när det var som stökigast, en mugg ljuvligt söta jordgubbar från A när det var som stressigast, ett underbart bok- och garnpaket från J när jag var som tröttast och så det här: 
Ett helt fantastiskt paket från Maja! Tusen miljoner Tack! Finaste färgerna och mjukaste mjuka!
Jag har i ett par veckor tänkt att jag skulle plocka fram spinnrocken och nu fick jag verkligen en vitamininjektion. Jag tror bestämt att midsommarhelgen ska gå i spinnandets tecken!
Vänner, av alla de slag, är verkligen helt oslagbart! 
Varma, kära omtankar till er allihopa - Jag är så tacksam!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar