20 dec. 2014

Tummatur

Turen har kommit till tummar. Tre tummar. 
Tummar är trixiga men de går fort att göra bara man sätter igång.
Jag gillar effekten av ränder som går i varandra
och jag gillar avigsidor som är så fina att de förtjänar att vara rätsidor.
På tal om avigsidor har jag idag träffat några ungdomar och pratat om motgångar. Motgångar som en del av livet, motgångar som kan vara ett verktyg för att komma vidare, motgångar som kan riva ner och förstöra, för evigt eller för en stund, och kraften som finns i att använda en motgång för att skapa en medgång, glädje och förhoppningsvis en vinst. Det var roligt att få förtroendet att träffa dem, få låna deras uppmärksamhet en stund. De håller på med en sport jag inte kan ett dugg om och jag fick prata om sånt jag varit med om och tänker på. Jag kan bara hoppas att jag gav dem något som de har glädje eller nytta av. 
Jag håller tummarna för att det kommer gå bra för dem, både i sporten och i livet.
Dagens ruta är lite frusen. Förkylningsfrusen 
eller tumfrusen. Nu får det minsann bli tummarnas tur så jag kan hålla dem ordentligt.

1 kommentar:

  1. Tummar är en utmaning:-)).Sådana gillar vi väl,ibland:-))
    GOD JUL till dig.
    Kram Gudrun

    SvaraRadera