23 dec. 2014

Inte stressa, bara jula

Jag gör mitt bästa för att inte dras med i julpanik och julstress men det går inte så bra. Jag glömmer, gör fel, gör om och är tjatig och tråkig. Precis som jag inte vill vara men som tur är kommer jag på mig då och då och tar ett par djupa andetag. 
Att titta ut genom vårt fina burspråk sänker pulsen för en stund. 

I Köksfönstret hänger kulor i silver och turkos och eftersom vi inte har någon gran så har vi en paketsoffa. Vår lilla kökssoffa som en gång i tiden stod hemma hos min mormor. Där satt hon och löste korsord och nu smyger Luna runt bland julklapparna i samma soffa. Hon har tuggat lite på några paket i förhoppningen att de är till henne tror jag. Vi får se hur många hon öppnat när vi kommer upp i morgon bitti. Det kanske blir den stora julöverraskningen om allt är öppnat och köket fullt av prassligt papper och julsnören och mitt i allt sitter en katt, eller tre, och tittar storögt på oss. Oj oj. Jag hoppas det inte blir så!
Dagens ruta är full av julförberedelser. 

Nu räknar jag snabbt ner till årets slut och sista rutan men innan dess önskar jag er alla en riktigt God Jul!

2 kommentarer:

  1. Låter mysigt men en 'julsoffa'
    Jag undrar också hur paketen set ut i morgon bitti OCH granen
    Med katt i familjen är det spännande :)
    Vila, njut och sy.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här klarade klapparna natten :) God Jul Annette och Tack för alla dina snälla kommentarer! Julkram!

      Radera